18 Nisan 2020 Cumartesi

Hazine ve Maliye Bakanlığı Yapısında Değişiklik



Bugünkü Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile Hazine ve Maliye Bakanlığı yapısında değişiklikler yapıldı. Buna göre:

1. VDK Grup Başkanlıkları Daire Başkanlığına dönüştürüldü
2. Mükellef Hakları Kurulu oluşturuldu
3. Risk Analizi Genel Müdürlüğü kuruldu

Aşağıda değişiklikleri kısaca özetledim:

1. Vergi Denetim Kurulundaki 4 Grup Başkanlığı yapısı
·         Denetim,
·         Vergi Kaçakçılığı Denetim,
·         Vergi İadeleri Denetim,
·         Sektörel Denetim
Daire Başkanlıkları olarak değiştirildi.

Değişiklik öncesindeki 4 Grup Başkanlığı aşağıdaki gibiydi:
(A) Grup Başkanlığı: Küçük ve Orta Ölçekli Mükellefler Grup Başkanlığı,
(B) Grup Başkanlığı: Büyük Ölçekli Mükellefler Grup Başkanlığı,
(C) Grup Başkanlığı: Organize Vergi Kaçakçılığı ile Mücadele Grup Başkanlığı,
(Ç) Grup Başkanlığı: Örtülü Sermaye, Transfer Fiyatlandırması ve Yurtdışı Kazançlar Grup Başkanlığı

Bu Daire Başkanlıklarının kurulacağı tarihe kadar, daha önce bu görevleri yürüten Grup Başkanlıkları faaliyetlerine devam edecek.

2. Bakanlık bünyesinde Mükellef Hakları Kurulu oluşturuldu. Kurul, mükellef haklarının korunmasına yönelik temel ilke ve kuralları belirleyip bunların benimsenmesi ve uygulanmasını sağlayacak ve mükellef hakları yönünden yapılan başvuruları değerlendirecek.

Kağıt üzerinde önemli bir kurum ancak Kurul’a yapılacak başvuruların kapsamı ve Kurul kararlarının hukuki niteliğinin, Kurul’un mükellefler açısından işlerliğini belirleyeceğini düşünüyorum. Kurulun üyelerinin seçimi, görevlendirilmesi ve görev süresi için Çalışma Usul ve Esaslarına Dair Yönetmelik ile konuların netleşmesini bekleyeceğiz.

3. Risk Analizi Genel Müdürlüğü, vergi kayıp ve kaçağı ile kayıt dışı ekonomik faaliyetleri araştıracak, bu konuda ilgili kamu kurumlarıyla koordinasyonu sağlayacak, risk analizi ve değerlendirme çalışmalarını yürütecek, bu amaçla risk senaryoları hazırlayacak.

Kararname yayımlandığı 18 Nisan 2020 tarihi itibarıyla yürürlüğe girdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder